INGYENES BÖNGÉSZÉS
Jelszóaktiválás előfizetőknek |
Ez a tartalom 1019 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.
Önnek válogatott legfrissebb tartalmainkat személyes kezdőlapján mindig elérheti.
« Vissza |
2021-06-10
A 2021. július 1-jétől működő OSS/IOSS-rendszer (vagyis a One Stop Shop/import One Stop Shop – Egyablakos Rendszer) olyan adózóknak kínál egyszerű, hatékony elektronikus ügyintézési lehetőséget a Közösség más tagállamában esedékes hozzáadottérték-adó bevallására és megfizetésére, akik
Az OSS-rendszer a 2015 óta működő MOSS (Mini One Stop Shop – Mini Egyablakos Rendszer) utódja kibővített adózói és ügyleti körrel. Az OSS/IOSS-rendszer alkalmazása választható, nem kötelező.
Ha a vállalkozás a Közösség valamely más tagállamában nem adóalanyoknak nyújt szolgáltatásokat, Közösségen belüli távértékesítést teljesít, vagy importált termékek távértékesítését végzi, akkor a fogyasztó, vevő letelepedése, illetve a termék rendeltetési helye szerinti tagállamban adóznia kell.
Ha a vállalkozás nem használja az OSS/IOSS-rendszert, akkor
Ha a vállalkozás az OSS/IOSS-rendszer használata mellett dönt, akkor elegendő
Ekkor Magyarország, mint azonosítót kiadó tagállam a bevallási adatokat továbbítja azoknak a tagállamoknak, amelyeket a vállalkozás a bevallásában feltüntet. Az adófizetés egy összevont utalással teljesíthető, amelyet a NAV a bevallásnak megfelelően továbbít a teljesítés helye szerinti tagállamoknak.
Az OSS-rendszeren keresztül a vállalkozás a NAV-nak jelezheti adatváltozásait, beküldheti és módosíthatja bevallásait, megtekintheti mindezek állapotát, teljesítheti befizetéseit, illetve igénybe veheti a Helpdesk-szolgáltatást.
Vállalkozásának letelepedési helye és tevékenységei függvényében az OSS-rendszer következő sémáiba regisztrálhat:
a) Uniós séma
Milyen ügyekben alkalmazható?
Ki alkalmazhatja?
b) Nem uniós séma
Milyen ügyekben alkalmazható?
Ki alkalmazhatja?
c) Importséma (IOSS)
Milyen ügyekben alkalmazható?
Milyen ügyekben nem alkalmazható?
Ki alkalmazhatja?
Az OSS/IOSS-rendszerbe az előregisztráció már 2021. április 1-jén megkezdődött, azonban a rendszer 2021. július 1-jei indulása miatt csak a 2021. június 30. után teljesített ügyleteket lehet bevallani az új felületen.
Az OSS/IOSS-portál a NAV felületén elérhető.
A rendszer szabályainak alapjait a NAV honlapján „Az elektronikus kereskedelemre vonatkozó új áfaszabályok” című, 2021. március 16-i tájékoztató foglalja össze.
Az OSS-rendszerről további információkat olvashat magyar nyelven.